a 2021

Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy

RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA a Mohapl Doležal TOMÁŠ

Základní údaje

Originální název

Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy

Název anglicky

Exploring well-being atř school through drama

Autoři

RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA a Mohapl Doležal TOMÁŠ

Vydání

Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

wellbeing; dramatická výchova; wellness; učitel

Klíčová slova anglicky

well-being; drama in education; wellness; teacher ;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2022 15:52, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší vybrané výsledky procesu zkoumání tématu wellbeingu skrze metody dramatické výchovy, což bylo náplní vzdělávacího cyklu pro učitele základních škol v rámci mezinárodního pro-jektu “To be or not to be well? - Drama and theatre in education”. Proces byl postavený na tvořivosti a partnerském vztahu lektorů a účastníků coby významném předpokladu změny. Základním principem byla hra v roli a následná diskuze jako zdroj cyklické reflexe tématu wellbeingu. Jádro příspěvku tvoří výstupy zprostředkované skrze rozvíjení obsahu životní a profesní spokojenosti a polarity pojmů žití a přežívání.

Anglicky

The paper presents selected results of the process of exploring the topic of well-being through dra-ma, which was the content of the training course for primary school teachers within the international project “To be or not to be well? - Drama and theater in education”. The process was based on the creativity and partnership as an important prerequisite for change. The basic principle is role play and subsequent discussion as a source of cyclical reflection on the topic of well-being. The core consists of outputs elaborated on life and professional satisfaction and living and surviving.