2021
COVID-19 Versus University Students Physical Activity
DURDOVÁ, Irena a Aleš SEKOTZákladní údaje
Originální název
COVID-19 Versus University Students Physical Activity
Název česky
Covid-19 versus pohybové aktivity universitních studentů
Autoři
DURDOVÁ, Irena a Aleš SEKOT
Vydání
1. vyd. Zagreb, 9th Intertnational Vonference on Kinesiology: Proceedings, od s. 567-570, 4 s. 2021
Nakladatel
University of Zagreb
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Chorvatsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-953-317-065-7
Klíčová slova česky
Covid-19; pohybová aktivita; tělesná výchova; universitní studenti
Klíčová slova anglicky
Cocid-19; sportive activity; .physical education; university students
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 9. 2021 18:38, prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc.
V originále
he aim of the paper is to present the results of a recent research survey (February 2021) in a broader context of the issue to determine whether university students devote themselves as much as possible to specific sports and physical activities even at the time of the ongoing pandemic associated with the spread of COVID-19. METHODS: To meet the objectives of the research survey, the method of questioning – an online questionnaire – was chosen. The total number of the university students who were addressed was 1164, 530 first-year students answered. The questionnaires were subjected to the statistical classification of the first-level data. RESULTS: The results of the research confirmed that first-year students of all VSB-TUO faculties, who as graduates of the relevant secondary school could no longer complete the subject Physical Education due to pandemic measures, preferred unorganized physical activities in accordance with the situation, such as walks, including walking the dog. 34.8% of respondents answered that they “did not miss sport” or that they “were not interested in sport at all”. CONCLUSION: The study summarizes the latest reflections on impersonal forms of teaching of Physical Education on the motivation and intensity of sports and physical activities within the general level of foreign surveys as well.
Česky
Prezentace výsledků empirického šetření vztahu ostravské technické univerzizy k absenci výuky tělesné výchovy v období lockdownu Covid-19