2021
Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty
TŮMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty
Autoři
Vydání
Vyžádaná přednáška pro doktorandy na Ústavu pedagogických věd FF MU, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
multimediální konverzační analýza; interakce; transkripční konvence
Změněno: 13. 2. 2022 21:43, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
Cílem přednášky je představit multimodální konverzační analýzu jako teoretický a metodologický rámec pro zkoumání výukových interakcí. Přednáška se zaměřuje na metodologické aspekty relevantní z hlediska pedagogického výzkumu, zejména pak na otázky související s orientací účastníků k přítomnosti záznamové techniky, s transkripčními konvencemi a zachycením různých modalit v přepisu, s použitím tělesných prostředků v interakci, s použitím materiálních prostředků v interakci, s velikostí kolekce a s institucionálními aspekty interakce.