p 2021

Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty

Vydání

Vyžádaná přednáška pro doktorandy na Ústavu pedagogických věd FF MU, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

multimediální konverzační analýza; interakce; transkripční konvence
Změněno: 13. 2. 2022 21:43, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem přednášky je představit multimodální konverzační analýzu jako teoretický a metodologický rámec pro zkoumání výukových interakcí. Přednáška se zaměřuje na metodologické aspekty relevantní z hlediska pedagogického výzkumu, zejména pak na otázky související s orientací účastníků k přítomnosti záznamové techniky, s transkripčními konvencemi a zachycením různých modalit v přepisu, s použitím tělesných prostředků v interakci, s použitím materiálních prostředků v interakci, s velikostí kolekce a s institucionálními aspekty interakce.