HARVÁNKOVÁ, Klára. Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol. Online. In Roman Švaříček a Hana Voňková. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita, 2021, s. 98-102. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol
Název česky Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol
Název anglicky Subjectively Perceived Working Ability Of Upper-Secondary School Teachers
Autoři HARVÁNKOVÁ, Klára.
Vydání Brno, Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 98-102, 5 s. 2021.
Nakladatel Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky pracovní schopnost, učitelé, životní styl
Klíčová slova anglicky work ability, teachers, lifestyle
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D., učo 174503. Změněno: 22. 9. 2021 13:32.
Anotace anglicky
Teachers play a key role in the development of the whole school system. Nevertheless, it is not only the Czech education system that faces the question of how to cope with aging teaching staff and low graduation rates. One possible approach to address these challenges is the concept of work ability. The aim of the paper is based on the analysis of 14 semi‑structured interviews to present the first results, which more deeply reveal the subjective perception and sup‑ port of the work ability of upper‑secondary school teachers. Initial analyses, for example, show that, from the point of view of upper‑secondary school teachers, work ability is perceived primarily as their responsibility, to which other cir‑ cumstances, such as the unhealthy lifestyle of secondary school teachers, higher level of stress, or absent feedback from management.
Návaznosti
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUNázev: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 11:17