HARVÁNKOVÁ, Klára. Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno 13.–15. září 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol
Název anglicky Subjectively Perceived Working Ability Of Upper-Secondary School Teachers
Autoři HARVÁNKOVÁ, Klára.
Vydání XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno 13.–15. září 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pracovní schopnost, učitelé, životní styl
Klíčová slova anglicky work ability, teachers, lifestyle
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D., učo 174503. Změněno: 22. 9. 2021 13:30.
Anotace
Cílem příspěvku je na základě analýzy 14 polostrukturovaných rozhovorů představit první výsledky, které hlouběji odkrývají subjektivní vnímání a podporu pracovní schopnosti učitelů středních škol. Prvotní analýzy například ukazují, že pracovní schopnost je z pohledu středoškolských učitelů vnímána především jako vlastní zodpověd‑ nost, do které rozdílnou mírou vstupují další okolnosti jako je nezdravý životní styl učitelů SŠ, vyšší míra stresu či absentující zpětná vazba ze strany vedení.
Anotace anglicky
The aim of the paper is based on the analysis of 14 semi‑structured interviews to present the first results, which more deeply reveal the subjective perception and sup‑ port of the work ability of upper‑secondary school teachers. Initial analyses, for example, show that, from the point of view of upper‑secondary school teachers, work ability is perceived primarily as their responsibility, to which other cir‑ cumstances, such as the unhealthy lifestyle of secondary school teachers, higher level of stress, or absent feedback from management.
Návaznosti
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUNázev: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 00:17