2021
Kognitivní aktivizace ve výuce: systematická mapující studie
ČEŠKOVÁ, Tereza, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK, Jiří KOHOUT et. al.Základní údaje
Originální název
Kognitivní aktivizace ve výuce: systematická mapující studie
Název česky
Kognitivní aktivizace ve výuce: systematická mapující studie
Název anglicky
Cognitive Activation in Instruction: Systematic Mapping Review
Autoři
Vydání
ČAPV 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kognitivní aktivizace, systematická mapující studie, produktivní kultura, vyučování, učení.
Klíčová slova anglicky
cognitive activation, systematic mapping review, productive culture, teaching, learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2022 10:24, Dana Nesnídalová
V originále
Nová, produktivní kultura vyučování a učení se vyznačuje mj. cílenou kognitivní aktivizací žáků. Předkládaná studie si klade za cíl zmapovat aktuální výzkum týkající se kognitivní aktivizace ve výuce. Prostřednictvím systematické mapující studie je analyzováno 53 studií získaných z databáze Web of Science. Prvotní výsledky ukazují, že výzkumům souvisejícím s kognitivní aktivizací dominují matematika a výuka cizích jazyků. Tématy, které studie výrazněji zkoumají, jsou podpora učitelů v tvorbě kognitivně náročnějších úloh a porovnání vlivu využití různě kognitivně náročných úloh na učení žáků.
Anglicky
Cognitive activation is one of the characteristics of a new, productive culture of teaching and learning. The study aims to map recent research in the area of cognitive activation in school instruction. Via a systematic mapping review, we analysed 53 studies from the Web of Science database. Preliminary results show that mathematics and language learning are dominant fields of research in cognitive activation. Among emerging research topics are teacher support in creating higher-order learning tasks and comparing the effectiveness of various cognitive level tasks on pupils learning.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaV |
|