B 2021

Subjektivní teorie a jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů

KOUBEK, Petr

Základní údaje

Originální název

Subjektivní teorie a jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů

Název česky

Subjektivní teorie a jednání učitelů: vícečetná případová studie v kontextu profesního rozvoje učitelů

Název anglicky

Teachers‘ Subjective Theories and Behaviour: a Multiple Case Study in the Context of Teachers’ Professional Development

Autoři

KOUBEK, Petr

Vydání

1. vyd. Brno, 235 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9809-1

Klíčová slova česky

subjektivní teorie učitele, profesní rozvoj učitelů, vícečetná případová studie

Klíčová slova anglicky

teachers‘ subjective theories, professional development of teachers, multiple case study

Štítky

Změněno: 24. 9. 2021 10:11, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány, podle zjištění výzkumu řídí jeho jednání ve výuce. Cílem monografie je na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy ilustrovat jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků.

Česky

Subjektivní teorie představují kognitivní struktury, které jsou relativně stabilní, a ačkoliv je jejich nositel nemá často verbalizovány, podle zjištění výzkumu řídí jeho jednání ve výuce. Cílem monografie je na čtyřech zkoumaných případech učitelek občanské výchovy ilustrovat jejich subjektivní teorie týkající se smyslu a cíle vyučovacího předmětu a psychodidaktické transformace těchto cílů v příležitosti k učení žáků.