BLAŽKOVÁ, Růžena. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 149 s. ISBN 978-80-210-9930-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Název česky Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Název anglicky Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics
Autoři BLAŽKOVÁ, Růžena.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 149 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9930-2
Klíčová slova česky didaktika matematiky, specifické vzdělávací potřeby, poruchy učení, dyskalkulie, inkluze
Klíčová slova anglicky didactis of mathematics, specific educational need, learning disorders, dyscalculia, inclusion
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 24. 9. 2021 11:07.
Anotace
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Anotace česky
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Anotace anglicky
Education of pupils with learning disabilities has been in the centre of attention of teachers, parents as well as the general public. When solving our project we verified several ways of teaching mathematics at an ordinary primary school, which might help included pupils to handle some of their problems with this subject. Key activities had been prepared in order to introduce new approaches to teaching pupils with learning disorders in heterogeneous classes, with respect to development and strengthening of pupils' competences. Our project gave a positive outcome in changing attitudes of the included pupils to mathematics and improvement of their results. Also, the structured way of teaching mathematics helped most pupils in the class.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 08:09