B 2017

Adolescent psychosocial development in Brno. An ELSPAC Study 2005-2011

JEŽEK, Stanislav, Lenka LACINOVÁ, Petr MACEK, Eva BERANOVÁ, Ondřej BOUŠA et. al.

Základní údaje

Originální název

Adolescent psychosocial development in Brno. An ELSPAC Study 2005-2011

Autoři

JEŽEK, Stanislav, Lenka LACINOVÁ, Petr MACEK, Eva BERANOVÁ, Ondřej BOUŠA, Martina ČAVNICKÁ, Jiří DALAJKA, Štěpán KONEČNÝ, Vladimír MARČEK, Jan MAREŠ, Zuzana MASOPUSTOVÁ, Radka NEUŽILOVÁ MICHALČÁKOVÁ, Aleš NEUSAR, Ivana POLEDŇÁKOVÁ, Michaela SOKOLIOVÁ, Zuzana SÝKOROVÁ, Anna ŠEVČÍKOVÁ, Jan ŠEREK, Jan ŠIRŮČEK, Mojmír TYRLÍK a Jan VANČURA
Ježek, S. - Lacinová, L. - Macek, P. (eds.).

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 153 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-8705-7

Štítky

Změněno: 24. 9. 2021 12:25, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Editovaná monografie prezentuje základní zjištění psychologické části české odnože longitudinální studie ELSPAC. Studie mapuje vývoj kohorty narozené v Brně v letech 1991 a 1992. Současná publikace prezentuje vývoj účastníků napříč obdobím jejich adolescence, tedy od 11 do 19 let. Jednotlivé kapitoly pokrývají psychosociální vývoj v řadě oblastí a využívají k tomu longitudinální charakter dat, tedy možnost sledovat individuální vývoj. Mezi popisované oblasti patří vývoj identity a jáských prožitků, vývoj romantických vztahů a sexuálního chování v adolescenci, vývoj způsobu nakládání s volným časem, vývoj světonázorů a názoru na spravedlivost světa, vývoj prožívání negativních emocí, strachu a depresivity, vývoj plánování kariéry a vývoj rizikového chování.

Česky

Editovaná monografie prezentuje základní zjištění psychologické části české odnože longitudinální studie ELSPAC. Studie mapuje vývoj kohorty narozené v Brně v letech 1991 a 1992. Současná publikace prezentuje vývoj účastníků napříč obdobím jejich adolescence, tedy od 11 do 19 let. Jednotlivé kapitoly pokrývají psychosociální vývoj v řadě oblastí a využívají k tomu longitudinální charakter dat, tedy možnost sledovat individuální vývoj. Mezi popisované oblasti patří vývoj identity a jáských prožitků, vývoj romantických vztahů a sexuálního chování v adolescenci, vývoj způsobu nakládání s volným časem, vývoj světonázorů a názoru na spravedlivost světa, vývoj prožívání negativních emocí, strachu a depresivity, vývoj plánování kariéry a vývoj rizikového chování.