2021
Vysokoškolský učitel jako designér e-learningu s herními prvky
MIŠKOV, JanZákladní údaje
Originální název
Vysokoškolský učitel jako designér e-learningu s herními prvky
Název anglicky
University teacher as a designer of e-learning with game elements
Autoři
Vydání
ČAPV, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova anglicky
e-learning; gamification; online learning systems; educational goals; motivation
Změněno: 21. 2. 2022 21:21, Mgr. Jan Miškov
V originále
Studie se zabývá edukačním potenciálem herních principů v e-learningu z pohledu aktérů vzdělávacího procesu. Zkoumá, jak mohou digitální hry vstoupit do výuky a studia na vysoké škole, jestli jsou učební herní principy slučitelné s logikou dominantního vzdělávacího paradigmatu a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Souhrn dílčích výsledků tematické analýzy rozhovorů s vysokoškolskými učiteli a experty na e-learning nám pomůže objasnit jejich postoje k online výuce s herními prvky, a prohloubit naše chápání role, kterou mohou ve vzdělávání účinně plnit. Na základě diskuse poznatků doporučujeme učitelům a vývojářům výukových online systémů, jak by mohli zlepšit design e-learningu v souladu s potřebami a různými učebními styly studentů.
Anglicky
The study deals with the educational potential of game principles in e-learning from the perspective of actors in the educational process. It explores how digital games can enter teaching and learning at university, whether educational game principles are compatible with the logic of the dominant educational paradigm and what are their advantages and disadvantages. A summary of the partial results of thematic analysis of interviews with university teachers and experts on e-learning will help us clarify their attitudes to online learning with game elements and deepen our understanding of the role they can effectively fulfill in education. Based on the discussion of findings, we recommend to teachers and developers of the online learning environments how they could improve the design of e-learning in accordance with the needs and different learning styles of students.