MIŠKOV, Jan. Vysokoškolský učitel jako designér e-learningu s herními prvky (University teacher as a designer of e-learning with game elements). In ČAPV. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vysokoškolský učitel jako designér e-learningu s herními prvky
Name (in English) University teacher as a designer of e-learning with game elements
Authors MIŠKOV, Jan.
Edition ČAPV, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Sborník příspěvků XXIX. výroční konference ČAPV
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords in English e-learning; gamification; online learning systems; educational goals; motivation
Changed by Changed by: Mgr. Jan Miškov, učo 140427. Changed: 21/2/2022 21:21.
Abstract
Studie se zabývá edukačním potenciálem herních principů v e-learningu z pohledu aktérů vzdělávacího procesu. Zkoumá, jak mohou digitální hry vstoupit do výuky a studia na vysoké škole, jestli jsou učební herní principy slučitelné s logikou dominantního vzdělávacího paradigmatu a jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Souhrn dílčích výsledků tematické analýzy rozhovorů s vysokoškolskými učiteli a experty na e-learning nám pomůže objasnit jejich postoje k online výuce s herními prvky, a prohloubit naše chápání role, kterou mohou ve vzdělávání účinně plnit. Na základě diskuse poznatků doporučujeme učitelům a vývojářům výukových online systémů, jak by mohli zlepšit design e-learningu v souladu s potřebami a různými učebními styly studentů.
Abstract (in English)
The study deals with the educational potential of game principles in e-learning from the perspective of actors in the educational process. It explores how digital games can enter teaching and learning at university, whether educational game principles are compatible with the logic of the dominant educational paradigm and what are their advantages and disadvantages. A summary of the partial results of thematic analysis of interviews with university teachers and experts on e-learning will help us clarify their attitudes to online learning with game elements and deepen our understanding of the role they can effectively fulfill in education. Based on the discussion of findings, we recommend to teachers and developers of the online learning environments how they could improve the design of e-learning in accordance with the needs and different learning styles of students.
PrintDisplayed: 18/7/2024 13:24