2022
Game Achievement Analysis: Process Mining Approach
MACÁK, Martin, Lukáš DAUBNER, Júlia JAMNICKÁ a Barbora BÜHNOVÁZákladní údaje
Originální název
Game Achievement Analysis: Process Mining Approach
Autoři
MACÁK, Martin (703 Slovensko, garant, domácí), Lukáš DAUBNER (203 Česká republika, domácí), Júlia JAMNICKÁ (703 Slovensko, domácí) a Barbora BÜHNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, Advanced Data Mining and Applications, od s. 68-82, 15 s. 2022
Nakladatel
Springer International Publishing
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/22:00124994
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-95407-9
ISSN
UT WoS
000754476700006
Klíčová slova anglicky
Process mining; Game achievements; Data analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2023 17:05, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.