D 2022

Game Achievement Analysis: Process Mining Approach

MACÁK, Martin, Lukáš DAUBNER, Júlia JAMNICKÁ a Barbora BÜHNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Game Achievement Analysis: Process Mining Approach

Autoři

MACÁK, Martin (703 Slovensko, garant, domácí), Lukáš DAUBNER (203 Česká republika, domácí), Júlia JAMNICKÁ (703 Slovensko, domácí) a Barbora BÜHNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Cham, Advanced Data Mining and Applications, od s. 68-82, 15 s. 2022

Nakladatel

Springer International Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.402 v roce 2005

Kód RIV

RIV/00216224:14330/22:00124994

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-3-030-95407-9

ISSN

UT WoS

000754476700006

Klíčová slova anglicky

Process mining; Game achievements; Data analysis

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2023 17:05, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

Data-oriented techniques are currently standardly used in the video game domain, providing an interesting insight into the players’ behaviour. However, the game can be seen as a set of steps that are performed for its completion. Therefore, these steps form a process. Process mining is a discipline with a focus on process analysis which can help to bring additional insights to the analysts. Hence this work explores the potential of a process-oriented approach in this context. We chose the game achievement log as the dataset as it contains valuable information about the player’s steps in the game. Furthermore, it is publicly available, and therefore, anyone, not only game developers, can perform the process analysis. The dataset and the analysis source code used in this work were made publicly available.