2021
Výsledky vědy hledají cestu do výuky sociálních věd na ZŠ a SŠ aneb pohled z „druhé strany“ na zkušenost s tvorbou modelových lekcí
MENŠÍKOVÁ, Tereza a Lucie VIDOVIĆOVÁZákladní údaje
Originální název
Výsledky vědy hledají cestu do výuky sociálních věd na ZŠ a SŠ aneb pohled z „druhé strany“ na zkušenost s tvorbou modelových lekcí
Název anglicky
Science results find their way into social studies teaching in primary and secondary schools: A view from the "other side" at the experience of creating model lectures
Autoři
MENŠÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a Lucie VIDOVIĆOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Didaktická konference 2021. Vzdělání pro budoucnost : Humanitní a společenské vědy a výzvy občanství ve 21. století (22.-23. září 2021, Brno), 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50401 Sociology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/21:00119851
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
sociální vědy; modelové lekce; osamělost ve starším věku; vzdělávání
Klíčová slova anglicky
social sciences; model lectures; loneliness in older age; education
Štítky
Změněno: 14. 3. 2022 10:20, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
V příspěvku se podělíme o svoji zkušenostní cestu s „překladem“ výsledků sociologického výzkumu do aplikovaných výstupů typu pilotní (modelové) lekce pro školy. Modelové lekce jsou jedním z uznávaných výstupů aplikovaného výzkumu, který je považován za důležitý most ke společenské relevanci vědeckých aktivit. Zatímco v některých oborech se možné aplikace nacházejí poměrně snadno, v oblasti společenských věd už nejsou všechny varianty tak nasnadě. V rámci několika empirických projektů se pokoušíme vytvořit takové materiály a přístupy, které by odpovídaly potřebám studujících i vyučujících, a zároveň korektně přenesly získané vědění. Prezentace je podpořena mezinárodním projektem GENPATH: Genderové cesty exkluze v sociálních vztazích ve stáří pohledem životní dráhy (TAČR Zéta TJ0300002).
Anglicky
In this paper, we will share our experience of "translating" the results of sociological research into applied outputs such as pilot (model) lectures for schools. Model lectures are one of the recognized outputs of applied research, which is considered an important bridge to the social relevance of scientific activities. While in some disciplines possible applications are relatively easy to find, in the social sciences not all options are so straightforward. In several empirical projects we are trying to develop materials and approaches that meet the needs of students and teachers, while correctly transferring the knowledge. This presentation is supported by the international project GENPATH: GENdered PATHways of Social exclusion in later life, and its consequences for health and wellbeing (TAČR Zéta TJ0300002).
Návaznosti
TJ03000002, projekt VaV |
|