MENŠÍKOVÁ, Tereza a Lucie VIDOVIĆOVÁ. Výsledky vědy hledají cestu do výuky sociálních věd na ZŠ a SŠ aneb pohled z „druhé strany“ na zkušenost s tvorbou modelových lekcí. In Didaktická konference 2021. Vzdělání pro budoucnost : Humanitní a společenské vědy a výzvy občanství ve 21. století (22.-23. září 2021, Brno). 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výsledky vědy hledají cestu do výuky sociálních věd na ZŠ a SŠ aneb pohled z „druhé strany“ na zkušenost s tvorbou modelových lekcí
Název anglicky Science results find their way into social studies teaching in primary and secondary schools: A view from the "other side" at the experience of creating model lectures
Autoři MENŠÍKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a Lucie VIDOVIĆOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Didaktická konference 2021. Vzdělání pro budoucnost : Humanitní a společenské vědy a výzvy občanství ve 21. století (22.-23. září 2021, Brno), 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50401 Sociology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/21:00119851
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky sociální vědy; modelové lekce; osamělost ve starším věku; vzdělávání
Klíčová slova anglicky social sciences; model lectures; loneliness in older age; education
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 3. 2022 10:20.
Anotace
V příspěvku se podělíme o svoji zkušenostní cestu s „překladem“ výsledků sociologického výzkumu do aplikovaných výstupů typu pilotní (modelové) lekce pro školy. Modelové lekce jsou jedním z uznávaných výstupů aplikovaného výzkumu, který je považován za důležitý most ke společenské relevanci vědeckých aktivit. Zatímco v některých oborech se možné aplikace nacházejí poměrně snadno, v oblasti společenských věd už nejsou všechny varianty tak nasnadě. V rámci několika empirických projektů se pokoušíme vytvořit takové materiály a přístupy, které by odpovídaly potřebám studujících i vyučujících, a zároveň korektně přenesly získané vědění. Prezentace je podpořena mezinárodním projektem GENPATH: Genderové cesty exkluze v sociálních vztazích ve stáří pohledem životní dráhy (TAČR Zéta TJ0300002).
Anotace anglicky
In this paper, we will share our experience of "translating" the results of sociological research into applied outputs such as pilot (model) lectures for schools. Model lectures are one of the recognized outputs of applied research, which is considered an important bridge to the social relevance of scientific activities. While in some disciplines possible applications are relatively easy to find, in the social sciences not all options are so straightforward. In several empirical projects we are trying to develop materials and approaches that meet the needs of students and teachers, while correctly transferring the knowledge. This presentation is supported by the international project GENPATH: GENdered PATHways of Social exclusion in later life, and its consequences for health and wellbeing (TAČR Zéta TJ0300002).
Návaznosti
TJ03000002, projekt VaVNázev: Genderové cesty exkluze v sociálních vztazích ve stáří pohledem životní dráhy a jejich dopad na zdraví a pohodu. (Akronym: GENPATH)
Investor: Technologická agentura ČR, A life course perspective on the GENdered PATHways of Social exclusion in later life, and its consequences for health and wellbeing, GENDER-NET Plus
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 16:46