PECINA, Pavel a Peter MARINIČ. Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy. LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021, roč. 11, č. 2, s. 147-171. ISSN 1804-526X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20211102147.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy
Název anglicky Didactics in Vocational Education in the Czech Republic - Current Situation and Perspectives
Autoři PECINA, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Peter MARINIČ (703 Slovensko, domácí).
Vydání LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2021, 1804-526X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Článek v časopise
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00122489
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211102147
Klíčová slova česky didaktika odborných předmětů; oborové didaktiky v odborném vzdělávání; identita didaktiky odborných předmětů a praktického vyučování
Klíčová slova anglicky vocational subjects didactics; subject didactics in vocational education; identity of didactics of vocational subjects and practical training
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Změněno: 17. 5. 2022 10:09.
Anotace
Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky s přesahem na Slovensko a naznačit další možný vývoj této širší oborové didaktiky. V první části jsme vymezili diskurz řešené problematiky. Druhá část je věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Třetí část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.
Anotace anglicky
This review study focuses on the current state and development of didactics in vocational education in the Czech Republic. The study aims to evaluate the current state of didactics of vocational subjects and didactics of practical training at secondary schools in the Czech Republic with an overlap with Slovakia. Furthermore, to indicate further possible development of this broader discipline didactics. In the first part, we defined the discourse of the problem. The second part is devoted to the analysis of the progress of individual groups of subject didactics in vocational education. The third part is focused on possible perspectives of the development of relevant didactics.
Návaznosti
MUNI/A/1356/2020, interní kód MUNázev: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masarykova univerzita, Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 09:10