DOSTÁLOVÁ, Nicol. Oční pohyby u dyslektických žáků při řešení verbálních a neverbálních úloh. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Oční pohyby u dyslektických žáků při řešení verbálních a neverbálních úloh
Název česky Oční pohyby u dyslektických žáků při řešení verbálních a neverbálních úloh
Název anglicky Eye movements in pupils with dyslexia while solving verbal and non-verbal tasks
Autoři DOSTÁLOVÁ, Nicol.
Vydání XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky oční pohyby, dyslexie, eye‑tracking, čtení
Klíčová slova anglicky eye movements, dyslexia, eye‑tracking, reading
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 11. 1. 2022 12:54.
Anotace
Dyslexie je specifická porucha učení, projevuje se čtenářskými obtížemi, které komplikují následné porozumění čtenému textu. Klíčová je včasná diagnostika, která je v současnosti zaměřena na rychlost čtení, chybovost a další aspekty z oblasti zrakové a sluchové percepce. Oční pohyby, které úzce souvisí se čtením, však nejsou registrovány. Analýza očních pohybů může přinést nové informace do diagnostiky dyslexie. Cílem příspěvku je prezentovat výsledky pilotní studie a zároveň ověřit metodiku výzkumu z oblasti očních pohybů u dyslektických žáků při řešení verbálních a neverbálních úloh.
Anotace anglicky
Dyslexia is a specific learning disorder manifested by reading difficulties which complicates reading comprehension. Early diagnostics focused on read‑ ing speed, error rate and other aspects of visual and phonological perception is crucial. However, eye movements that are closely related to reading are not recorded during the diagnostics. An analysis of eye movements may provide new insight into the diagnostics of dyslexia. The aim of this paper is to present the results of a pilot study and to verify the research methodology in the field of eye movements in dyslexic pupils solving verbal and non‑verbal tasks.
Návaznosti
MUNI/A/1494/2020, interní kód MUNázev: Oční pohyby u dyslektických žáků s využitím eye-trackingu (Akronym: DYSET)
Investor: Masarykova univerzita, Oční pohyby u dyslektických žáků s využitím eye-trackingu
VytisknoutZobrazeno: 30. 6. 2024 18:39