J 2021

Nastolování politických témat a ovlivňování mediální ­agendy prezidentem Milošem Zemanem : Čínské investice, podpora Izraele a sankce proti Rusku

VÉRTEŠI, Martin a Lubomír KOPEČEK

Základní údaje

Originální název

Nastolování politických témat a ovlivňování mediální ­agendy prezidentem Milošem Zemanem : Čínské investice, podpora Izraele a sankce proti Rusku

Název anglicky

Czech President Miloš Zeman as agenda setter and media influencer : Chinese investment, support for Israel and sanctions against Russia

Autoři

VÉRTEŠI, Martin (203 Česká republika, domácí) a Lubomír KOPEČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Acta Politologica, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 1803-8220

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/21:00122527

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

Political issues; public speeches; agenda setting; media coverage; President Miloš Zeman

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2022 15:45, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

Článek se zabývá schopností prezidenta Miloše Zemana prosazovat politická témata do veřejné diskuse. Klíčová témata jeho veřejných projevů identifikujeme prostřednictvím obsahové analýzy. Následně kvantitativně a kvalitativně sledujeme výskyt témat v několika českých denících. Výsledky analýzy ukazují, že prezident Zeman dokázal úspěšně etablovat do mediální agendy témata čínských investic v Česku a podporu Izraele.

Anglicky

The article assesses the ability of Czech President Miloš Zeman to establish political issues in the public discussion. The period investigated in this study covers the latter part of his first term and the early part of his second term in office. We identified the key issues of his public speeches using content analysis. The eight most important issues (Chinese investment in Czechia, support for Israel, sanctions against Russia, the fight against terrorism, budget investments, hospice care, criticism of the European Union and inclusivity) were observed in several major Czech media outlets. Using a quantitative method, we constructed agenda-setting graphs for each issue; using qualitative analyses, we described the context and the president’s success rate in issue management. President Zeman successfully established the issues of Chinese investment and support for Israel in the media agenda.

Návaznosti

MUNI/A/1324/2020, interní kód MU
Název: Aktuální problémy politologického výzkumu VII.
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální problémy politologického výzkumu VII.

Přiložené soubory