FICO, Martin. Tvorba výskumného nástroja – učiteľské self-efficacy v oblasti e-learningu. Online. In Petra Ambrožová, Martin Kaliba. Sborník příspěvků z konference ERIS21 "Aktuální problémy distanční výuky". 1. vyd. Univerzita Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2021, s. 72-79. ISBN 978-80-7435-834-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvorba výskumného nástroja – učiteľské self-efficacy v oblasti e-learningu
Autoři FICO, Martin.
Vydání 1. vyd. Univerzita Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference ERIS21 "Aktuální problémy distanční výuky". od s. 72-79, 8 s. 2021.
Nakladatel Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7435-834-0
Klíčová slova česky self-efficacy; výskumný nástroj; e-learning; pedagogický výskum; faktorová analýza
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2022 15:33.
Anotace
Cieľom príspevku je čitateľom priblížiť tvorbu výskumného nástroja na skúmanie self-efficacy v oblasti e-learningu u učiteľov a študentov učiteľstva. Text pojednáva o výskume v pedagogických vedách a v oblasti e-learningu, o kvantitatívnom prístupe vo výskume a tvorbe výskumných nástrojov v ňom využívaných. Empirická časť textu predstavuje postup tvorby škály a jej následnej štatistickej analýzy v softvéri SPSS. KMO a Bartlettov test potvrdil vhodnosť dát k faktorovej analýze a tá preukázala tri dimenzie, pričom každá je sýtená troma položkami a spoločne popisujú 69,5 % variability (n=146). Všetky tri dimenzie sa ukázali byť reliabilné (α>0,7) a tak je možné s výskumným nástrojom pracovať v ďalšom výskume.
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 20:17