k 2021

Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky

ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Libor ŠVANDA

Základní údaje

Originální název

Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky

Název anglicky

Testing Latin Medical Terminology at Medical Faculty MU during the Distance Learning Period

Vydání

Výuka jazyků na lékařských fakultách II, 9.–10. 9. 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

latina; lékařská terminologie; jazykové vzdělávání; jazyk pro specifické účely

Klíčová slova anglicky

Latin; Medical Terminology; Language Teaching and Learning; Language for Specific Purposes
Změněno: 13. 4. 2022 15:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

V období distanční výuky se proměnila mimo jiné i podoba ověřování nabytých znalostí a kompetencí ve výuce jazyků. Testování znalostí lékařské terminologie, k jejíž výuce přistupujeme jako ke kurzu LSP s jistými specifiky, se omezuje na oblast základní latinské gramatiky a řecko-latinského lexika, a proto se přechod na online formu testů nezdál obtížný. Jedním ze zásadních problémů se ukázalo být zajištění validity testů. Příspěvek v několika bodech shrnuje prostředky, jakými se tým vyučujících lékařské terminologie CJV LF pokusil s touto výzvou vypořádat, a v obecné rovině se zamýšlí nad klady a zápory online testování.

Anglicky

During the period of distance learning, the form of assessment of acquired knowledge and competencies in language teaching changed. Testing of medical terminology, which we approach as an LSP course with certain specifics, is limited to basic Latin grammar and Greek-Latin vocabulary, and therefore the transition to an online form of testing did not seem to be difficult. One of the main problems turned out to be ensuring the validity of the tests. The paper summarizes in several points the means by which the team of teachers of medical terminology at the MU Language Center tried to deal with this challenge, and in general considers the pros and cons of online testing.