2021
Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky
ŠEVČÍKOVÁ, Tereza a Libor ŠVANDAZákladní údaje
Originální název
Testování latinské lékařské terminologie na LF MU v době distanční výuky
Název anglicky
Testing Latin Medical Terminology at Medical Faculty MU during the Distance Learning Period
Autoři
Vydání
Výuka jazyků na lékařských fakultách II, 9.–10. 9. 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
latina; lékařská terminologie; jazykové vzdělávání; jazyk pro specifické účely
Klíčová slova anglicky
Latin; Medical Terminology; Language Teaching and Learning; Language for Specific Purposes
Štítky
Změněno: 13. 4. 2022 15:22, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
V období distanční výuky se proměnila mimo jiné i podoba ověřování nabytých znalostí a kompetencí ve výuce jazyků. Testování znalostí lékařské terminologie, k jejíž výuce přistupujeme jako ke kurzu LSP s jistými specifiky, se omezuje na oblast základní latinské gramatiky a řecko-latinského lexika, a proto se přechod na online formu testů nezdál obtížný. Jedním ze zásadních problémů se ukázalo být zajištění validity testů. Příspěvek v několika bodech shrnuje prostředky, jakými se tým vyučujících lékařské terminologie CJV LF pokusil s touto výzvou vypořádat, a v obecné rovině se zamýšlí nad klady a zápory online testování.
Anglicky
During the period of distance learning, the form of assessment of acquired knowledge and competencies in language teaching changed. Testing of medical terminology, which we approach as an LSP course with certain specifics, is limited to basic Latin grammar and Greek-Latin vocabulary, and therefore the transition to an online form of testing did not seem to be difficult. One of the main problems turned out to be ensuring the validity of the tests. The paper summarizes in several points the means by which the team of teachers of medical terminology at the MU Language Center tried to deal with this challenge, and in general considers the pros and cons of online testing.