2021
Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ
ŠIMKOVÁ, GabrielaZákladní údaje
Originální název
Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ
Název česky
Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ
Název anglicky
Self-regulation Learning in Online Environment : OSLQ Questionnaire
Autoři
Vydání
XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
autoregulace učení; vzdělávání online; OSLQ dotazník
Klíčová slova anglicky
self‑regulated learning; online learning; OSLQ questionnaire
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 10. 2021 10:33, Mgr. Gabriela Šimková
V originále
Cílem příspěvku je představit proces adaptace dotazníku OSLQ (Online Self‑ ‑Regulated Learning Questionnaire) do českého prostředí. Dotazník je určen k měření autoregulačních dovedností v online prostředí a využit bude k ověřo‑ vání těchto dovedností u pregraduálních studentů učitelství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Příspěvek představí postup při zkoumání základních psychometrických vlastností dotazníku a výsledky zjištěné jeho pilotáží. Prostor bude věnován také diskuzi o podobě takového vzdělávacího online prostředí, které autoregulaci u studentů podporuje.
Anglicky
The aim of this paper is to present the process of adaptation of the OSLQ (Online Self‑Regulated Learning Questionnaire) to the Czech environment. The questionnaire is designed to measure self- regulated competences in the online environment and will be used to verify these competences at undergraduate students of teaching at the Faculty of Education, Masaryk University. The paper presents the procedure for researching the basic psychometric properties of the questionnaire and the results found by its piloting. The deep space will also be devoted to a discussion about the form of such an educational online environ‑ ment that supports self‑regulated learning.