ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK a Franz BOGNER. Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation. In European Conference on Educational Research. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation
Název česky Environmentální gramotnost českých teenagerů: Dopad výukových strategií
Název anglicky Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation
Autoři ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK a Franz BOGNER.
Vydání European Conference on Educational Research, 2021.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova anglicky environmental literacy; survey; environmental education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 21. 10. 2021 13:42.
Anotace
This paper focuses on the following research questions: a) what is the level of environmental literacy of the Czech secondary school students, b) what is the relationship of selected components of environmental literacy and, particularly, their responsible environmental behavior, c) what is the impact of selected ESE-teaching strategies on the environmental literacy of students.
Anotace česky
Studie se soustředí na následující výzkumné otázky: jaká je úroveň environmentální gramotnosti českých studentů, b) jaký je vztah vybraných komponent environmentální gramotnosti k odpovědnému environmentálnímu chování a c) jaký je dopad vybraných ESE strategií na environmentální gramotnost žáků.
Anotace anglicky
This paper focuses on the following research questions: a) what is the level of environmental literacy of the Czech secondary school students, b) what is the relationship of selected components of environmental literacy and, particularly, their responsible environmental behavior, c) what is the impact of selected ESE-teaching strategies on the environmental literacy of students.
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 22:19