Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1798897, author = {Papajoanu, Ondřej and Voňková, Hana and Vlčková, Kateřina}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-2}, keywords = {motivation; achievement; study aspirations; English as a foreign language; lower secondary education}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Motivace k učení se angličtině ve vztahu ke známkám a studijním aspiracím u žáků základních škol}, url = {https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2408}, volume = {26}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1798897 AU - Papajoanu, Ondřej - Voňková, Hana - Vlčková, Kateřina PY - 2021 TI - Motivace k učení se angličtině ve vztahu ke známkám a studijním aspiracím u žáků základních škol JF - Studia paedagogica VL - 26 IS - 3 SP - 29-50 EP - 29-50 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - motivation KW - achievement KW - study aspirations KW - English as a foreign language KW - lower secondary education UR - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2408 N2 - Výzkumů motivace k učení se angličtině a jejího vztahu ke studijním výsledkům a aspiracím u českých žáků je málo. Tato studie si klade za cíl identifikovat vztah mezi úrovní výkonové motivace v angličtině a vybranými studijními výsledky a aspiracemi žáků. Výsledky dotazníkového šetření mezi žáky devátých ročníků základních škol (N = 324) ukazují, že potřeba úspěšného výkonu (PÚV) v angličtině je pozitivním prediktorem a potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) v angličtině negativním prediktorem všech následujících indikátorů: známky z angličtiny na vysvědčení, získání vyznamenání, budoucí aspirace žáků studovat na g ymnáziu. Pro chlapce byl efekt PÚV na tyto indikátory v průměru nižší a naopak efekt PVN byl v průměru vyšší než pro dívky, nicméně v rámci regresní analýz y se ukázalo, že efekty nejsou statisticky signifikantní. Potvrzení těchto z jištění vyžaduje další výzkum, který by bral v úvahu rozdíly v užívání škál mezi žáky (např. skrze aplikaci metody ukotvujících vinět). ER -
PAPAJOANU, Ondřej, Hana VOŇKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Motivace k učení se angličtině ve vztahu ke známkám a studijním aspiracím u žáků základních škol. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč.~26, č.~3, s.~29-50. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-2.
|