p 2021

The Importance of Health Education and its Internationalization for Development of Sustainable Competences: International Project in Curriculum Development and Implementation

JANÍK, Zdeněk

Basic information

Original name

The Importance of Health Education and its Internationalization for Development of Sustainable Competences: International Project in Curriculum Development and Implementation

Name in Czech

Důležitost výchovy ke zdraví a její internacionalizace pro vývoj udržitelných kompetencí: mezinárodní projekt internacionalizace kurikula.

Authors

Edition

Život ve zdraví 21: interdisciplinární konference s mezinárodní účastí. Pedagogická fakulta MU, 2021

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

COIL - Collaborative Online International Learning, globální a interkulturní kompetence, internacionalizace kurikula, udržitelné kompetence, výchova ke zdraví

Keywords in English

COIL - Collaborative Online International Learning, global and intercultural competences, health education, internationalization of curriculum, sustainable competences

Tags

International impact
Změněno: 9/11/2021 17:17, Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.

Abstract

V originále

Health Education is one of the key disciplines in raising public awareness and seeking solutions to global challenges - poverty, spread of infectious diseases, famine, wellbeing, and environmental un-sustainability. Waste and energy use reduction, sustainable food and mobility choices, carbon footprint (emissions) reduction, development of sustainable competences, and behavioural changes in consumption habits and healthy lifestyles can be met only thanks to interdisicplinary approaches to health education and its internationalization. The keynote speech presents ideas for an international project cooperation in implementing innovative, holistic learning and teaching practices to develop students’ knowledge, skills and attitudes to actively participate in creating a better future for others as well as themselves (Leask, 2015). The project learning outcomes will develop students’ transversal skills and sustainable competencies, relevant for both local and global labour markets while empowering them with global thinking and capacity to be able to address and offer solutions to environmental and social problems anywhere in the world. The transnational, intercultural, and interdisciplinary learning in the project will take place in an inclusive online environment of Collaborative Online International Learning (COIL).

In Czech

Výchova ke zdraví je jedna z klíčových disciplín pro hledání řešení globální výzvám – chudoba, šíření infekčních chorob, hladomor, blahobyt a neudržitelnost životního prostředí. Snižování energetické závislosti a uhlíkové stopy, rozvoj udržitelných kompetencí a změny v chování, stravovacích návycích a v životním stylu lze dosahovat díky interdisciplinárním přístupům a internacionalizaci výchovy ke zdraví. Tato úvodní přednáška konference Život ve zdraví 21 představuje návrh mezinárodního projektu s cílem implementovat inovativní, holistické a interdisciplinární přístupy ve výuce na vysokých školách vedoucí k rozvoji průřezových a udržitelných kompetencí studentů a jejich uplatnitelnosti na lokálních i globálních pracovních trzích. Cílem je také rozvíjet globální a interkulturní kompetence studentů za plného využít online a hybridních metod učení (Collaborative Online International Learning).