2021
Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORAZákladní údaje
Originální název
Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Název česky
Japonské digitální hry v českém mediálním diskurzu
Autoři
Vydání
Replaying Japan 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50801 Journalism
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Japonsko; digitální hry; herní tisk
Klíčová slova anglicky
Japan; digital games; game press
Změněno: 2. 3. 2023 16:01, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.
V originále
In our talk we explored how Japanese games were received in the Czech media discourse, especially in the game press of the 1990s. The aim was to provide more information on this topic from a region that has not yet been examined in this regard. We described conditions that influenced the reception of Japanese games in the Czech Republic in the 1990s and through an analysis of contemporary print, we were able to identify trends in the portrayal of Japanese games, that ranged from an initial disregard to gradual acceptance.
Česky
V našem příspěvku jsme zkoumali, jak byly japonské hry přijaty v českém mediálním diskurzu, obzvláště pak v herním tisku 90. let. Cílem bylo poskytnout informace z regionu, který v tomto ohledu nebyl ještě prozkoumán. Popsali jsme podmínky, které ovlivnily recepci japonských her v České republice 90. let a skrze analýzu dobového tisku se nám podařilo identifikovat trendy ve vyobrazení japonských her, které se proměňovaly od počátečního nezájmu až po postupné přijetí.