k 2021

Japanese Digital Games in Czech Media Discourse

MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA

Základní údaje

Originální název

Japanese Digital Games in Czech Media Discourse

Název česky

Japonské digitální hry v českém mediálním diskurzu

Vydání

Replaying Japan 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50801 Journalism

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

Japonsko; digitální hry; herní tisk

Klíčová slova anglicky

Japan; digital games; game press
Změněno: 2. 3. 2023 16:01, Mgr. Marek Mikeš, Ph.D.

Anotace

V originále

In our talk we explored how Japanese games were received in the Czech media discourse, especially in the game press of the 1990s. The aim was to provide more information on this topic from a region that has not yet been examined in this regard. We described conditions that influenced the reception of Japanese games in the Czech Republic in the 1990s and through an analysis of contemporary print, we were able to identify trends in the portrayal of Japanese games, that ranged from an initial disregard to gradual acceptance.

Česky

V našem příspěvku jsme zkoumali, jak byly japonské hry přijaty v českém mediálním diskurzu, obzvláště pak v herním tisku 90. let. Cílem bylo poskytnout informace z regionu, který v tomto ohledu nebyl ještě prozkoumán. Popsali jsme podmínky, které ovlivnily recepci japonských her v České republice 90. let a skrze analýzu dobového tisku se nám podařilo identifikovat trendy ve vyobrazení japonských her, které se proměňovaly od počátečního nezájmu až po postupné přijetí.