MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA. Japanese Digital Games in Czech Media Discourse. In Replaying Japan 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Název česky Japonské digitální hry v českém mediálním diskurzu
Autoři MIKEŠ, Marek a Zdeněk ZÁHORA.
Vydání Replaying Japan 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50801 Journalism
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Stránka konference
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Japonsko; digitální hry; herní tisk
Klíčová slova anglicky Japan; digital games; game press
Změnil Změnil: Mgr. Marek Mikeš, Ph.D., učo 232529. Změněno: 2. 3. 2023 16:01.
Anotace
In our talk we explored how Japanese games were received in the Czech media discourse, especially in the game press of the 1990s. The aim was to provide more information on this topic from a region that has not yet been examined in this regard. We described conditions that influenced the reception of Japanese games in the Czech Republic in the 1990s and through an analysis of contemporary print, we were able to identify trends in the portrayal of Japanese games, that ranged from an initial disregard to gradual acceptance.
Anotace česky
V našem příspěvku jsme zkoumali, jak byly japonské hry přijaty v českém mediálním diskurzu, obzvláště pak v herním tisku 90. let. Cílem bylo poskytnout informace z regionu, který v tomto ohledu nebyl ještě prozkoumán. Popsali jsme podmínky, které ovlivnily recepci japonských her v České republice 90. let a skrze analýzu dobového tisku se nám podařilo identifikovat trendy ve vyobrazení japonských her, které se proměňovaly od počátečního nezájmu až po postupné přijetí.
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 14:26