k 2021

Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios

ALCHAZIDU, Athena

Základní údaje

Originální název

Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios

Název česky

Využití literárních textů ve výuce španělštiny jako cizího jazyka

Název anglicky

The Use of Literary Texts in the Spanish as a Foreign Language Classroom

Vydání

Congreso CESPE 2021, 2021

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

literární texty ve výuce cizích jazyků, aktivizační výukové metody, rozvoj čtenářských kompetencí

Klíčová slova anglicky

literary texts, activating teaching methods, reading competencies development

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2021 00:48, PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.

Anotace

V originále

La ponencia presenta métodos de enseñanza destinados a apoyar el uso de textos literarios en la enseñanza del español como lengua extranjera (ELE), especialmente en las escuelas secundarias e institutos bilingües en la República Checa. Se presta atención a las estrategias que contribiuyen al desarrollo efectivo de la competencia lectora de los estudiantes en la enseñanza de lenguas extranjeras. También se hace hincapié en los elementos interactivos que se pueden introducir a la hora de trabajar con textos literarios, con el fin de utilizar su gran potencial para motivar a los estudiantes a desarrollar de tal manera sus competencias lingüísticas.

Česky

Příspěvek představuje výukové metody, jejichž cílem je podpořit užívání literárních textů ve výuce španělštiny jako cizího jazyka (ELE), a to zejména na středních školách a bilingvních gymnáziích v ČR. Pozornost je soustředěna především na efektivní rozvoj čtenářské gramotnosti studentů i ve výuce cizího jazyka. Důraz je rovněž kladen na interaktivní prvky, které lze při práci s literárními texty zavést a využít tak jejich velký potenciál pro motivaci studentů k dalšímu rozvíjení jednotlivých jazykových kompetencí.