2021
Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios
ALCHAZIDU, AthenaZákladní údaje
Originální název
Desarrollo de la Lectoescritura en las clases de ELE con el uso de textos literarios
Název česky
Využití literárních textů ve výuce španělštiny jako cizího jazyka
Název anglicky
The Use of Literary Texts in the Spanish as a Foreign Language Classroom
Autoři
Vydání
Congreso CESPE 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
španělština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
literární texty ve výuce cizích jazyků, aktivizační výukové metody, rozvoj čtenářských kompetencí
Klíčová slova anglicky
literary texts, activating teaching methods, reading competencies development
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 11. 2021 00:48, PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
V originále
La ponencia presenta métodos de enseñanza destinados a apoyar el uso de textos literarios en la enseñanza del español como lengua extranjera (ELE), especialmente en las escuelas secundarias e institutos bilingües en la República Checa. Se presta atención a las estrategias que contribiuyen al desarrollo efectivo de la competencia lectora de los estudiantes en la enseñanza de lenguas extranjeras. También se hace hincapié en los elementos interactivos que se pueden introducir a la hora de trabajar con textos literarios, con el fin de utilizar su gran potencial para motivar a los estudiantes a desarrollar de tal manera sus competencias lingüísticas.
Česky
Příspěvek představuje výukové metody, jejichž cílem je podpořit užívání literárních textů ve výuce španělštiny jako cizího jazyka (ELE), a to zejména na středních školách a bilingvních gymnáziích v ČR. Pozornost je soustředěna především na efektivní rozvoj čtenářské gramotnosti studentů i ve výuce cizího jazyka. Důraz je rovněž kladen na interaktivní prvky, které lze při práci s literárními texty zavést a využít tak jejich velký potenciál pro motivaci studentů k dalšímu rozvíjení jednotlivých jazykových kompetencí.
Anglicky
The paper presents teaching methods aimed at supporting the use of literary texts in the teaching of Spanish as a foreign language (ELE), especially at secondary schools and bilingual grammar schools in the Czech Republic. Attention is focused primarily on the effective development of students' reading competencies in Spanish. Emphasis is also placed on interactive elements that can be introduced when working with literary texts, in order to make use of their great potential to motivate students to further develop both their receptive and their productive language competencies.