Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v ...
RODOVÁ, Veronika a Katja ROPERT PERNE. Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces. In Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive. 2021. ISBN 978-961-270-376-9. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces |
Název česky | Drama a divadlo ve výuce jako metoda integrace sociálních a emočních aspektů do vzdělávacího procesu |
Název anglicky | Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process |
Autoři | RODOVÁ, Veronika a Katja ROPERT PERNE. |
Vydání | Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovinština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Stát vydavatele | Slovinsko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-961-270-376-9 |
Klíčová slova česky | dramatické a divadelní metody ve výuce; pohoda; sociální a emoční dovednosti |
Klíčová slova anglicky | drama and theatrical methods in teaching; well-being; social and emotional skills |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 15. 11. 2021 16:22. |
Anotace |
---|
Projekt je raziskoval potencial gledališča in drame v izobraževanju kot celostnega pristopa k učenju, ki poleg usmerjenosti na akademske veščine vključuje in razvija tako socialni kot čustveni vidik razvoja otrok in mladostnikov, ter tudi učiteljev, s tem pa pripomore k boljšemu počutju vseh udeleženih in izboljšani šolski klimi. Uporabljena metoda samorefleksije teme wellbeinga je omogočila raziskovanje in refleksicjo socialnega in čustvenega vidika v izobraževalnem procesu, tako pri učencih kot učiteljih. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek představuje mezinárodní Projekt Be or not to be well? a vybrané výsledky výzkumu na téma spokojenosti a pohody (well-being). Cílem projektu bylo zkoumat potenciál divadla a dramatické výchovy ve výuce jako holistického přístupu k učení, který kromě zaměření na akademické dovednosti integruje a rozvíjí sociální a emocionální aspekty u žáků i u učitelů, čímž přispívá k dobrému pocitu všech zúčastněných a ke zlepšení školního klimatu. Metoda sebereflexe v rámci tématu pohody byla použita ke zkoumání a reflexi sociálních a emocionálních aspektů ve vzdělávacím procesu. |
Anotace anglicky |
---|
The paper presents the international project Be or not to be well? and selected research results on the topic of satisfaction and well-being. The aim of the project was to explore the potential of theater and drama education in teaching as a holistic approach to learning, which in addition to focusing on academic skills integrates and develops social and emotional aspects in pupils and teachers, thus contributing to well-being and improving the school climate. The method of self-reflection within the topic of well-being was used to explore and reflect on social and emotional aspects in the educational process. |
VytisknoutZobrazeno: 2. 9. 2024 03:47