RODOVÁ, Veronika a Katja ROPERT PERNE. Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces. In Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive. 2021. ISBN 978-961-270-376-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces.
Název česky Drama a divadlo ve výuce jako metoda integrace sociálních a emočních aspektů do vzdělávacího procesu
Název anglicky Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process
Autoři RODOVÁ, Veronika a Katja ROPERT PERNE.
Vydání Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive, 2021.
Další údaje
Originální jazyk slovinština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-961-270-376-9
Klíčová slova česky metody dramatické výchovy a divadlo ve výuce; pohoda; sociální a emoční dovednosti
Klíčová slova anglicky drama and theatrical methods in teaching; well-being; social and emotional skills
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 18. 3. 2022 15:44.
Anotace
Projekt je raziskoval potencial gledališča in drame v izobraževanju kot celostnega pristopa k učenju, ki poleg usmerjenosti na akademske veščine vključuje in razvija tako socialni kot čustveni vidik razvoja otrok in mladostnikov, ter tudi učiteljev, s tem pa pripomore k boljšemu počutju vseh udeleženih in izboljšani šolski klimi. Uporabljena metoda samorefleksije teme wellbeinga je omogočila raziskovanje in refleksicjo socialnega in čustvenega vidika v izobraževalnem procesu, tako pri učencih kot učiteljih.
Anotace česky
Příspěvek představuje mezinárodní Projekt Be or not to be well? a vybrané výsledky výzkumu na téma spokojenosti a pohody (well-being). Cílem projektu bylo zkoumat potenciál divadla a dramatické výchovy ve výuce jako holistického přístupu k učení, který kromě zaměření na akademické dovednosti integruje a rozvíjí sociální a emocionální aspekty u žáků i u učitelů, čímž přispívá k dobrému pocitu všech zúčastněných a ke zlepšení školního klimatu. Metoda sebereflexe v rámci tématu pohody byla použita ke zkoumání a reflexi sociálních a emocionálních aspektů ve vzdělávacím procesu.
Anotace anglicky
The paper presents the international project Be or not to be well? and selected research results on the topic of satisfaction and well-being. The aim of the project was to explore the potential of theater and drama education in teaching as a holistic approach to learning, which in addition to focusing on academic skills integrates and develops social and emotional aspects in pupils and teachers, thus contributing to well-being and improving the school climate. The method of self-reflection within the topic of well-being was used to explore and reflect on social and emotional aspects in the educational process.
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:27