ČERNÝ, Michal. Role informační gramotnosti ve středoškolském vzdělávání: transformativní prvek společnosti. Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2021, roč. 13, č. 1, s. 64-81. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role informační gramotnosti ve středoškolském vzdělávání: transformativní prvek společnosti
Název anglicky The role of information literacy in secondary education: a transformative element of society
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2021, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2021.009
Klíčová slova česky informační gramotnost; střední škola; otevřené vzdělávací zdroje; knihovny; knihovníci; akademické dovednosti
Klíčová slova anglicky information literacy; high school; open educational resources; libraries; librarians; academic skills
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 7. 1. 2022 11:54.
Anotace
Přehledová studie pracuje s 19 texty z databáze Scopus, které se věnují problematice informační gramotnosti na středních školách. Jejím cílem je analýza základních témat a problémů, které se v této oblasti objevují a formulace určitých doporučení do edukační praxe. Z analyzovaných textů jasně vyplynul význam informační gramotnosti pro přechod na univerzitu a úspěch na ní. Informační gramotnost tak lze chápat jako efektivní prvek předcházení studijní neúspěšnosti. Současně má ale širší sociální rozměr.
Anotace anglicky
The overview study works with 19 papers from the Scopus database, which deal with information literacy in secondary schools. It aims to analyse the essential topics and problems that arise in this area and formulate specific recommendations for educational practice. The importance of information literacy for the university's transition to and success was clear from the analysed papers. Information literacy can thus be understood as an influential element in preventing academic failure. At the same time, however, it has a broader social dimension.
Návaznosti
TL02000040, projekt VaVNázev: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí (Akronym: TIGUP)
Investor: Technologická agentura ČR, Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 02:27