ŠALOUNOVÁ, Kateřina. Radačovský interpretuje Beethovena. Opera Plus, 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Radačovský interpretuje Beethovena
Název česky Radačovský interpretuje Beethovena
Název anglicky Radačovský interprets Beethoven
Autoři ŠALOUNOVÁ, Kateřina.
Vydání 2021.
Nakladatel Opera Plus
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky divadlo; Beethoven; balet; tanec; Národní divadlo Brno; Radačovský; inscenace; Magongwa
Klíčová slova anglicky theatre; Beethoven; ballet; dance; Brno National Theater; Radačovský; productions; Magongwa
Změnil Změnil: doc. MgA. David Drozd, Ph.D., učo 16452. Změněno: 27. 1. 2022 00:29.
Anotace
Jako druhou premiéru této sezony představil baletní soubor Národního divadla Brno téměř rok odkládanou inscenaci Beethoven. Umělecký šéf, choreograf a režisér Mário Radačovský cítil jako svoji povinnost připomenout 250. výročí narození Ludwiga van Beethovena, k čemuž vzhledem k všeprostupující pandemické situaci došlo až nyní, s ročním zpožděním. Na jevišti Janáčkova divadla ve spolupráci s orchestrem, sólisty a operním souborem nechal Radačovský rozeznít množinu třinácti Beethovenových kusů (symfonických vět, klavírních sonát, klavírních koncertů) grandiózní hudební předlohy, na kterou narouboval milostné či rodinné výjevy ilustrující osobní historii skladatele a jednotlivé scény se pokusil sešít pomocí archetypálních postav, jako jsou Smrt, Láska či Ďábel. Mimo soukromé obrazy životního příběhu je inscenace Beethoven vystavěna z vyobrazení trýznivé hluchoty a umělecké krize skladatele. Současně Radačovský velkými plochami tanečně reflektuje přírodní inspirační zdroje Beethovenovy tvorby nebo interpretuje jeho hudbu jako politický nástroj vybraných historických epoch. Není to na jednu inscenaci moc a dá se to všechno zvládnout?
Anotace anglicky
As the second premiere of this season, the ballet ensemble of the Brno National Theater presented the production Beethoven, which was postponed for almost a year. The artistic director, choreographer and director Mário Radačovský felt it his duty to commemorate the 250th anniversary of the birth of Ludwig van Beethoven, which has happened only now, with a year's delay, due to the pervasive pandemic situation. On the stage of the Janáček Theater in collaboration with the orchestra, soloists and the opera ensemble, Radačovský had a set of thirteen Beethoven pieces (symphonic movements, piano sonatas, piano concertos) of a grandiose musical masterpiece, grafted on by love or family scenes illustrating the composer's personal history. sew with the help of archetypal characters such as Death, Love or the Devil. In addition to private life story paintings, Beethoven's production is based on a depiction of the composer's torturous deafness and artistic crisis. At the same time, Radačovský reflects on the natural inspirational sources of Beethoven's work in large areas or interprets his music as a political instrument of selected historical epochs. Isn't it too much for one production and can it all be managed?
Návaznosti
MUNI/A/1533/2020, interní kód MUNázev: Výzkum divadelní kultury v interdisciplinárních přesazích II. (Akronym: DIVADLO)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum divadelní kultury v interdisciplinárních přesazích II.
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 03:12