J 2021

ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE

SKOTÁKOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE

Název anglicky

The experience wih the aplication of neurodevelopmental stimulation - Case study

Autoři

SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, Olomouc, Univerzita Palackého, 2021, 1804-4204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/21:00123276

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

senzomotorický vývoj; přetrvávající primitivní reflexy; specifické poruchy učení; ADHD; aplikované pohybové aktivity

Klíčová slova anglicky

sensorimotor development; persistent primitive reflexes; specific learning difficulties; ADHD; adapted physical activity

Štítky

Změněno: 16. 5. 2022 14:39, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.

Anotace

V originále

Primitivní reflexy hrají významnou roli pro přežití dítěte v raných fázích života a poskytují tak základní trénink pro další pohybové dovednosti. V průběhu vývoje nervového systému by však tyto reflexy měly být inhibovány nebo kontrolovány vyššími centry mozku. Podle současných výzkumů může přetrvávání primitivních reflexů souviset také se specifickými poruchami učení nebo ADHD, které je velmi často spojeno s určitým druhem motorických problémů. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat zkušenosti s individuální aplikací intervenčního programu neurovývojové stimulace (dále jen NVS). Případová studie ukázala, že cviky NVS lze provádět jak v rámci individuální péče, tak ve větších skupinách jako součást běžného režimu ve školách. Doporučujeme přiblížit principy NVS jak učitelům, tak pracovníkům v poradenském systému

Anglicky

Primitive reflexes are essential for the baby´s survival in the first few weeks of life, and they provide rudimentary training for many voluntary skills. However, in the course of the development of the nervous system, these reflexes should be inhibited or controlled by higher centres of the brain. According to current evidence, the persistence of primitive reflexes could also be related to specific learning difficulties or attention deficit hyperactivity disorder, which is often linked with some kind of motor problems. The objective of the article is to present experience with individual application of Intervention program of neurodevelopment stimulation (NVS). The case study shows, that exercises of NVS could be realized individually and in bigger groups as a part of the classroom routine. We recommend introducing with NVS principles to teachers and workers in the consulting system

Návaznosti

MUNI/51/02/2020, interní kód MU
Název: Účinky neurovývojové stimulace ve školní praxi
Investor: Masarykova univerzita, Účinky neurovývojové stimulace ve školní praxi