2021
ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE
SKOTÁKOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE
Název anglicky
The experience wih the aplication of neurodevelopmental stimulation - Case study
Autoři
SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, Olomouc, Univerzita Palackého, 2021, 1804-4204
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/21:00123276
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
senzomotorický vývoj; přetrvávající primitivní reflexy; specifické poruchy učení; ADHD; aplikované pohybové aktivity
Klíčová slova anglicky
sensorimotor development; persistent primitive reflexes; specific learning difficulties; ADHD; adapted physical activity
Štítky
Změněno: 16. 5. 2022 14:39, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.
V originále
Primitivní reflexy hrají významnou roli pro přežití dítěte v raných fázích života a poskytují tak základní trénink pro další pohybové dovednosti. V průběhu vývoje nervového systému by však tyto reflexy měly být inhibovány nebo kontrolovány vyššími centry mozku. Podle současných výzkumů může přetrvávání primitivních reflexů souviset také se specifickými poruchami učení nebo ADHD, které je velmi často spojeno s určitým druhem motorických problémů. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat zkušenosti s individuální aplikací intervenčního programu neurovývojové stimulace (dále jen NVS). Případová studie ukázala, že cviky NVS lze provádět jak v rámci individuální péče, tak ve větších skupinách jako součást běžného režimu ve školách. Doporučujeme přiblížit principy NVS jak učitelům, tak pracovníkům v poradenském systému
Anglicky
Primitive reflexes are essential for the baby´s survival in the first few weeks of life, and they provide rudimentary training for many voluntary skills. However, in the course of the development of the nervous system, these reflexes should be inhibited or controlled by higher centres of the brain. According to current evidence, the persistence of primitive reflexes could also be related to specific learning difficulties or attention deficit hyperactivity disorder, which is often linked with some kind of motor problems. The objective of the article is to present experience with individual application of Intervention program of neurodevelopment stimulation (NVS). The case study shows, that exercises of NVS could be realized individually and in bigger groups as a part of the classroom routine. We recommend introducing with NVS principles to teachers and workers in the consulting system
Návaznosti
MUNI/51/02/2020, interní kód MU |
|