Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1810702, author = {Skotáková, Alena}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {sensorimotor development; persistent primitive reflexes; specific learning difficulties; ADHD; adapted physical activity}, language = {cze}, issn = {1804-4204}, journal = {Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi}, title = {ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE}, url = {https://www.apa.upol.cz/2021-12-1/publication#page/35}, volume = {12}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1810702 AU - Skotáková, Alena PY - 2021 TI - ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE JF - Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi VL - 12 IS - 1 SP - 33-38 EP - 33-38 PB - Univerzita Palackého SN - 18044204 KW - sensorimotor development KW - persistent primitive reflexes KW - specific learning difficulties KW - ADHD KW - adapted physical activity UR - https://www.apa.upol.cz/2021-12-1/publication#page/35 N2 - Primitivní reflexy hrají významnou roli pro přežití dítěte v raných fázích života a poskytují tak základní trénink pro další pohybové dovednosti. V průběhu vývoje nervového systému by však tyto reflexy měly být inhibovány nebo kontrolovány vyššími centry mozku. Podle současných výzkumů může přetrvávání primitivních reflexů souviset také se specifickými poruchami učení nebo ADHD, které je velmi často spojeno s určitým druhem motorických problémů. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat zkušenosti s individuální aplikací intervenčního programu neurovývojové stimulace (dále jen NVS). Případová studie ukázala, že cviky NVS lze provádět jak v rámci individuální péče, tak ve větších skupinách jako součást běžného režimu ve školách. Doporučujeme přiblížit principy NVS jak učitelům, tak pracovníkům v poradenském systému ER -
SKOTÁKOVÁ, Alena. ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE. \textit{Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi}. Olomouc: Univerzita Palackého, 2021, roč.~12, č.~1, s.~33-38. ISSN~1804-4204.
|