SKOTÁKOVÁ, Alena. ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého, 2021, roč. 12, č. 1, s. 33-38. ISSN 1804-4204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE
Název anglicky The experience wih the aplication of neurodevelopmental stimulation - Case study
Autoři SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, Olomouc, Univerzita Palackého, 2021, 1804-4204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/21:00123276
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky senzomotorický vývoj; přetrvávající primitivní reflexy; specifické poruchy učení; ADHD; aplikované pohybové aktivity
Klíčová slova anglicky sensorimotor development; persistent primitive reflexes; specific learning difficulties; ADHD; adapted physical activity
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 16. 5. 2022 14:39.
Anotace
Primitivní reflexy hrají významnou roli pro přežití dítěte v raných fázích života a poskytují tak základní trénink pro další pohybové dovednosti. V průběhu vývoje nervového systému by však tyto reflexy měly být inhibovány nebo kontrolovány vyššími centry mozku. Podle současných výzkumů může přetrvávání primitivních reflexů souviset také se specifickými poruchami učení nebo ADHD, které je velmi často spojeno s určitým druhem motorických problémů. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat zkušenosti s individuální aplikací intervenčního programu neurovývojové stimulace (dále jen NVS). Případová studie ukázala, že cviky NVS lze provádět jak v rámci individuální péče, tak ve větších skupinách jako součást běžného režimu ve školách. Doporučujeme přiblížit principy NVS jak učitelům, tak pracovníkům v poradenském systému
Anotace anglicky
Primitive reflexes are essential for the baby´s survival in the first few weeks of life, and they provide rudimentary training for many voluntary skills. However, in the course of the development of the nervous system, these reflexes should be inhibited or controlled by higher centres of the brain. According to current evidence, the persistence of primitive reflexes could also be related to specific learning difficulties or attention deficit hyperactivity disorder, which is often linked with some kind of motor problems. The objective of the article is to present experience with individual application of Intervention program of neurodevelopment stimulation (NVS). The case study shows, that exercises of NVS could be realized individually and in bigger groups as a part of the classroom routine. We recommend introducing with NVS principles to teachers and workers in the consulting system
Návaznosti
MUNI/51/02/2020, interní kód MUNázev: Účinky neurovývojové stimulace ve školní praxi
Investor: Masarykova univerzita, Účinky neurovývojové stimulace ve školní praxi
VytisknoutZobrazeno: 16. 7. 2024 21:17