B 2019

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

Název česky

Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role

Název anglicky

Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 258 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9562-5

Klíčová slova česky

kazuistická studie; speciální pedagog; smyslové postižení; vrozené vývojové vady; tělesné postižení; zdravotní znevýhodnění; narušená komunikační schopnost; specifické poruchy učení; poruchy autistického spektra; poruchy chování; poruchy emocí a chování..

Klíčová slova anglicky

case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2021 11:09, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Monografie představuje zajímavé a podnětné kazuistické studie, s nimiž se může speciální pedagog v praxi setkat. Autoři poukazují skrze kazuistické studie na souvislosti výzev pro speciální pedagogiku. Jednotlivé kapitoly reflektují specifika života lidí s postižením či znevýhodněním. Kazuistické studie mohou napomoci čitatelům rozpoznat a pochopit některé ze souvislostí, které nemusí být na první pohled zřejmé. Tento postup umožní cílové skupině hlubší proniknutí do analyzované problematiky. Studium případů vede k upevnění již získaných vědomostí a znalostí, ale také k rozvíjení diagnostického myšlení a hledání možných způsobů intervence.

Anglicky

The book is a collection of interesting case studies from the area of special needs education. Authors of case studies are referring to the challenges connected with special needs education. Individual chapters reflect some specifics of life for people with disabilities or disadvantages. These studies can help professionals to identify and understand some of the issues that may not be obvious at first sight.This process will enable the special needs experts to gain deeper insight into the issues being analyzed. These case studies can lead to the development of diagnostic thinking needed for finding possible methods of intervention.