2021
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
JANÍK, Tomáš; Monika ČERNÁ; Petra VYSTRČILOVÁ; Helena VAĎUROVÁ; Jan NEHYBA et. al.Základní údaje
Originální název
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Název anglicky
Pedagogical evaluation for (future) teachers
Autoři
JANÍK, Tomáš; Monika ČERNÁ; Petra VYSTRČILOVÁ; Helena VAĎUROVÁ; Jan NEHYBA; Petr SVOJANOVSKÝ; Karel PICKA; Katarína SLEZÁKOVÁ; Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9956-2
Klíčová slova česky
evaluační nástroje, kvalita vzdělávání, pedagogická evaluace, učitel
Klíčová slova anglicky
evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher
Štítky
Změněno: 16. 12. 2021 11:41, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi.
Anglicky
The book serves as an introduction into pedagogical evaluation and is intended for (future) teachers of pre-primary, primary and secondary schools. The issue of pedagogical evaluation is introduced in the context of the quality of education. Pedagogical evaluation is presented as a research approach and as a tool for practitioners. Two forms of evaluation are discussed: internal evaluation and external evaluation. In the second part of the book, various evaluation instruments are presented.