Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1811581, author = {Záleská, Klára and Hloušková, Lenka and Vengřinová, Tereza}, booktitle = {Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Brno.}, keywords = {equality; justice; equality of input; equality of conditions; equality of output}, language = {cze}, title = {Spravedlnost českého středního školství z pohledu opakovaně neúspěšných maturantů}, url = {https://drive.google.com/file/d/1f7YrTPF5O1I1MBPoYExSAXHngdTADSK3/view}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1811581 AU - Záleská, Klára - Hloušková, Lenka - Vengřinová, Tereza PY - 2021 TI - Spravedlnost českého středního školství z pohledu opakovaně neúspěšných maturantů KW - equality KW - justice KW - equality of input KW - equality of conditions KW - equality of output UR - https://drive.google.com/file/d/1f7YrTPF5O1I1MBPoYExSAXHngdTADSK3/view N2 - Princip rovných (spravedlivých) vzdělávacích příležitostí je základním principem vzdělávací politiky, ale zřídka se empiricky mapuje pohled těch, kteří dopady jednotlivých opatření zažívají. Cílem příspěvku je přiblížit, jak opakovaně neúspěšní maturanti vnímají spravedlnost v ukončování středoškolského vzdělávání. Výzkum založený na narativních rozhovorech s těmi, kteří alespoň dvakrát neuspěli ve státní části maturitní zkoušky, ukázal, že respondenti z odborného vzdělávání považují státní část maturity za nespravedlivou kvůli nedostatečné průpravě pro řešení některých typů úloh zadávaných v didaktických testech. ER -
ZÁLESKÁ, Klára, Lenka HLOUŠKOVÁ a Tereza VENGŘINOVÁ. Spravedlnost českého středního školství z pohledu opakovaně neúspěšných maturantů. In \textit{Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Brno.}. 2021.
|