2021
Česká poezie pro děti v období Protektorátu
NOVÁKOVÁ, LuisaZákladní údaje
Originální název
Česká poezie pro děti v období Protektorátu
Název česky
Česká poezie pro děti v období Protektorátu
Název anglicky
Czech poetry for children in the Protectorate period
Autoři
NOVÁKOVÁ, Luisa (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
O dieťati, jazyku, literatúre, Prešov, Vydavatelstvo Prešovskej university v Prešove, 2021, 1339-3200
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60206 Specific literatures
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/21:00123339
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
poezie pro děti; Protektorát Čechy a Morava; literární přehled; knižní produkce
Klíčová slova anglicky
poetry for children; Protectorate of Bohemia and Moravia; literary review; book production
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 4. 2022 14:00, Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil
V originále
Studie přináší základní přehled o poezii pro děti publikované za Protektorátu Čechy a Morava. Zastavuje se především u základních titulů, Říkejte si se mnou Františka Hrubína, Ladění Františka Halase, veršů Jaroslava Seiferta, Perníkové chaloupky Václava Renče, Voničky Jarmily Urbánkové a Pohádky o princezně Duši Kamila Bednáře. V rámci literárněhistorického kontextu připomíná také vybrané okrajovější tituly dobové produkce. Studie se opírá o postupy analytické a interpretační.
Anglicky
The study provides a basic overview of poetry for children published during the Protectorate of Bohemia and Moravia. The analysis primarily concerns such essential pieces as: Říkejte si se mnou by František Hrubín, Ladění by František Halas, verses by Jaroslav Seifert, Perníková chaloupka by Václav Renč, Vonička by Jarmila Urbánková and Pohádky o princezně Duši by Kamil Bednář. Within the literary-historical context, it also points at some selected more marginal titles of contemporary production. The study is based on analytical and interpretive procedures.