Detailed Information on Publication Record
2021
Realizace pohybových aktivit v předškolním vzdělávání
KOUŘILOVÁ, Iva and Hana JANOŠKOVÁBasic information
Original name
Realizace pohybových aktivit v předškolním vzdělávání
Name (in English)
Physical Activities Realising in Preschool Education
Authors
KOUŘILOVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana JANOŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 2533-7882
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/21:00123429
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
mateřská škola; předškolní vzdělávání; pohybový režim dětí; spontánní pohybové aktivity°řízené pohybové aktivity pohybové vzdělávání
Keywords in English
Kindergarten; preschool education; physical activity regimen of children; spontaneous physical activities; controlled physical activities; physical education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 14/2/2022 14:48, Dana Nesnídalová
V originále
Cílem příspěvku je posoudit a porovnat český Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání se zdravotními doporučeními pro pohybový režim dětí a s realitou pohybového vzdělávání v praxi mateřských škol. Východiskem pro porovnání je vzdělávací obsah Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a přímé pozorování pohybové aktivity dětí v mateřských školách. Pozorovány byly třídy v běžné mateřské škole a v mateřské škole zapojené do programu Mateřská škola podporující zdraví. Objem řízených a neřízených pohybových aktivit byl sledován metodou přímého pozorování a měření času.
In English
The aim of the work is to assess and compare the Czech Framework Education Programme for Preschool Education with health recommendations for the physical activity regimen of children with the reality of physical education in the everyday practice of kindergartens. The starting point lies in evaluating the content of the Framework Education Programme for Preschool Education and directly observing the physical activity of children in kindergartens. Classes were observed in a regular kindergarten as well as in a kindergarten involved in the Health-Promoting Kindergarten programme. Both controlled and uncontrolled physical activities were monitored by direct observation and time measurement.
Links
MUNI/A/1490/2020, interní kód MU |
|