KORVASOVÁ, Veronika. The students’ image of geography: A systematic review. Geografie. 2021, roč. 126, č. 4, s. 347-370. ISSN 1212-0014. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37040/geografie2021126040347.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The students’ image of geography: A systematic review
Autoři KORVASOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Geografie, 2021, 1212-0014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.500
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00123452
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.37040/geografie2021126040347
UT WoS 000734689000001
Klíčová slova anglicky image; geography; student; pupil; geography education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 16. 5. 2022 14:11.
Anotace
Geography as a school subject is facing a crisis of identity. Student interest in geo graphy has decreased and the lack of solutions for improving geography’s image opened a research gap. The aim of the paper is to summarize the knowledge and understanding from the pupils’ perspective and prepare the ground for conducting similar research in Czechia. Getting the pupils’ perspective is crucial for shaping the subject in a more favorable direction and in defending geography’s place in the education system. Subsequently it creates concrete arguments for defending and stabilizing. The author searched for studies using the WoS and Scopus databases. Three criteria were set: studies only in English, the maximum time limit as February 2020, and the age of researched students as 11–19 years. Twenty-seven relevant studies, mainly conducted in English speaking countries, were found. The review focuses especially on applied methods and results of studies. Results showed that quantitative methods prevailed over qualitative. Factors such as the personality of the teacher, teaching methods, and geography topics seemed the most important in the process of developing a positive image of geography.
Návaznosti
MUNI/A/1337/2019, interní kód MUNázev: Přístupy a metody v edukačním procesu v geografickém a matematickém vzdělávání (Akronym: GEO-MAT)
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody v edukačním procesu v geografickém a matematickém vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 5. 2024 23:58