p 2021

Authentische Texte im DAF-Unterricht

PYTLÍK, Petr

Basic information

Original name

Authentische Texte im DAF-Unterricht

Name in Czech

Autentické texty ve výuce německého jazyka

Name (in English)

Authentic Texts in GFL lessons

Authors

Edition

Deutschlehrer-Tag, 2021

Other information

Language

German

Type of outcome

Requested lectures

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

autentické materiály, linguistic ladscapes
Changed: 3/1/2022 12:08, Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D.

Abstract

In the original language

Während des Workshops lernen die Teilnehmenden unterschiedliche Ansätze zur Arbeit mit authentischen Texten für den DaF-Unterricht kennen. Zunächst wird ihnen ein neues digitales Werkzeug präsentiert, dessen Ziel es ist, den Schülern auf spielerische Weise deutschsprachige Autoren, die mit der tschechischen Kultur und Geschichte verbunden sind, bekannt zu machen und gleichzeitig ihre digitalen Kompetenzen zu entwickeln. Im nächsten Teil werden den Teilnehmenden Didaktisierungsverfahren von öffentlichen Texten vorgestellt. Im Weiteren werden Arbeitsblätter präsentiert, mit denen die Teilnehmenden aktiv arbeiten werden und die sie im eigenen Unterricht weiterverwenden können

In Czech

Účastníci během workshopu poznají různé přístupy k práci s autentickými texty pro lekce GFL. Nejprve je jim představen nový digitální nástroj, jehož cílem je hravou formou seznámit studenty s německy mluvícími autory spjatými s českou kulturou a historií a zároveň představit své digitální Rozvíjet kompetence. V další části jsou účastníkům představeny didaktické metody pro veřejné texty. Kromě toho jsou prezentovány pracovní listy, se kterými budou účastníci aktivně pracovat a které mohou využít ve vlastních hodinách.

In English

During the workshop, the participants get to know different approaches to working with authentic texts for GFL lessons. First of all, they are presented with a new digital tool, the aim of which is to introduce the students to German-speaking authors who are connected to Czech culture and history in a playful way, while also introducing their digital ones Develop competencies. In the next part, didactic methods for public texts are presented to the participants. In addition, worksheets are presented with which the participants will actively work and which they can use in their own lessons