D 2022

Preventing Cheating in Hands-on Lab Assignments

VYKOPAL, Jan, Valdemar ŠVÁBENSKÝ, Pavel ŠEDA a Pavel ČELEDA

Základní údaje

Originální název

Preventing Cheating in Hands-on Lab Assignments

Autoři

VYKOPAL, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí), Pavel ŠEDA (203 Česká republika, domácí) a Pavel ČELEDA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

New York, NY, USA, Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '22), od s. 78-84, 7 s. 2022

Nakladatel

ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14610/22:00125129

Organizační jednotka

Ústav výpočetní techniky

ISBN

978-1-4503-9070-5

UT WoS

000884263800012

Klíčová slova anglicky

summative assessment; automatic problem generation; networking; operating systems; cybersecurity; exercise; homework; case study

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2023 16:14, RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D.

Anotace

V originále

Networking, operating systems, and cybersecurity skills are exercised best in an authentic environment. Students work with real systems and tools in a lab environment and complete assigned tasks. Since all students typically receive the same assignment, they can consult their approach and progress with an instructor, a tutoring system, or their peers. They may also search for information on the Internet. Having the same assignment for all students in class is standard practice efficient for learning and developing skills. However, it is prone to cheating when used in a summative assessment such as graded homework, a mid-term test, or a final exam. Students can easily share and submit correct answers without completing the assignment. In this paper, we discuss methods for automatic problem generation for hands-on tasks completed in a computer lab environment. Using this approach, each student receives personalized tasks. We developed software for generating and submitting these personalized tasks and conducted a case study. The software was used for creating and grading a homework assignment in an introductory security course enrolled by 207 students. The software revealed seven cases of suspicious submissions, which may constitute cheating. In addition, students and instructors welcomed the personalized assignments. Instructors commented that this approach scales well for large classes. Students rarely encountered issues while running their personalized lab environment. Finally, we have released the open-source software to enable other educators to use it in their courses and learning environments.

Návaznosti

EF16_019/0000822, projekt VaV
Název: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur
MUNI/A/1520/2021, interní kód MU
Název: Aplikovaný výzkum na FI: Bezpečnost počítačových systémů, softwarových architektur kritických infrastruktur a zpracování rozsáhlých senzorových dat
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum na FI: Bezpečnost počítačových systémů, softwarových architektur kritických infrastruktur a zpracování rozsáhlých senzorových dat

Přiložené soubory