DVOŘÁKOVÁ, Miroslava, Václav VYDRA a Tereza VENGŘINOVÁ. Bariéry ve složení maturitní zkoušky z pohledu neúspěšných maturantů. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bariéry ve složení maturitní zkoušky z pohledu neúspěšných maturantů
Název česky Bariéry ve složení maturitní zkoušky z pohledu neúspěšných maturantů
Název anglicky Barriers to Passing the Secondary School Leaving Examination from the Perspective of Students who Failed
Autoři DVOŘÁKOVÁ, Miroslava, Václav VYDRA a Tereza VENGŘINOVÁ.
Vydání XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky bariéry ve vzdělávání;opakovaný neúspěch;maturitní zkouška;neúspěšný maturant
Klíčová slova anglicky barriers in education, repeated failure;matura exam;school‑leaving examination;unsuccessful graduate
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Vengřinová, učo 427800. Změněno: 7. 1. 2022 16:50.
Anotace
Maturitní zkouška, která má umožnit vstup jedinců na pracovní trh nebo do terciárního vzdělávání a zaručovat tak určitou úroveň znalostí, se ukazuje být pro některé z maturantů opakovaně nedosažitelná. Respondenti vypovídají, že na konkrétní střední školu nastoupili právě s vidinou závěrečného certifikátu (maturity). I proto se k jednotlivým pokusům stále vracejí, avšak jsou u zkoušky opakovaně neúspěšní. Z toho důvodu si příspěvek klade za cíl představit zma‑ pované bariéry, které neúspěšní maturanti identifikovali v souvislosti s jejich opakovaným neúspěchem.
Anotace anglicky
The graduation exam [matura], which enables individuals to enter the labour market or tertiary education and thus guarantee a certain level of knowledge, is proving to be unattainable for some graduates. Our research respondents say that they started a concrete high school because of the possibility to achieve the final certificate (upper secondary school diploma). That is the reason they keep trying to pass the matura exam, although they fail repeatedly. Based on this fact, the paper aims to present a typology of mapped barriers, which the unsuccessful graduates identified and connected to their repeated failure.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód MUNázev: Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (Akronym: DRAMA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 01:19