2021
Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky
KOHOUT, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Pavel MENTLÍK, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky
Název česky
Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky
Název anglicky
The Theory of Content Transformation as a Basis for the Methodology of S-L Network Analysis in Didactic Research
Autoři
Vydání
ČAPV 2021, 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
didaktika, teorie obsahové transformace, mem, S-L sítě, kvalita výuky
Klíčová slova anglicky
didactics, content transformation theory, mem, S-L network, quality of instruction
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2022 18:21, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek se zabývá teorií a metodologií zkoumání kognitivních změn vyvolávaných výukou na základní škole nebo na střední škole. V teorii řeší téma typologie kognitivních změn podle Kvaszova teorému (2020) o shodě typů kognitivních změn na úrovni historické kulturní epistemologie a osobní epistemologie. Tuto shodu vysvětluje na základě shodné kognitivní báze: sémanticko-logické struktury schématu, jímž je stabilizována znalost obsahu. Teoretická a metodologická východiska jsou ilustrována příkladem ze vzdělávacího oboru fyzika.
Anglicky
The paper focuses on the theory and methodology of examining cognitive changes induced by school instruction. Theoretically, it addresses the typology of cognitive change according to the Kvasz’s Theorem (2020) on the conformity of types of cognitive change at the level of historical cultural epistemology and personal epistemology. The authors argue that they share the same cognitive basis: the semantic-logical structure of the scheme by which knowledge of content is stabilized. The theoretical and methodological bases are illustrated with an example from the educational field of physics.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaV |
|