TAYLOR, Daniela. Hravá hudební výchova aneb užijme si společné muzicírování. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hravá hudební výchova aneb užijme si společné muzicírování
Název anglicky Playful Music Education – Let us enjoy making music together
Autoři TAYLOR, Daniela.
Vydání 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hudební výchova; činnostní pojetí; 1. stupeň ZŠ; vzdělávací rozhledy
Klíčová slova anglicky Music Education; activity concept; lower grades of primary school; educational insights
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Taylor, Ph.D., učo 21443. Změněno: 26. 7. 2022 11:28.
Anotace
V rámci rozvoje a podpory celoživotního vzdělávání (2/D - Podpora a rozvoj CŽV) proběhl hudební online webinář, kde bylo prezentováno, jak by mohla být strukturovaná hodina hudební výchovy v závislosti na činnostní pojetí pro žáky 1. stupně základních škol. Byly představeny jednotlivé kroky doporučené pro hodiny HV pro žáky 1. stupně základních škol – od úvodní motivace, přes jednotlivé složky rozezpívání, nácvik nové písně s následným využitím různých doprovodů – pohybový doprovod s hrou na tělo či různými předměty (například kelímky, ozvučné trubice boomwhackery, obruče). Dále byly předvedeny instrumentální doprovody na rytmické a melodické bicí nástroje. Nechyběla ani mezipředmětová propojení s anglickým jazykem a tělesnou výchovou. V závěrečné části workshopu proběhlo shrnutí činnostního pojetí hudební výchovy na 1. stupni ZŠ a pak následná diskuse.
Anotace anglicky
As part of the development and support of lifelong learning (2/D - Podpora a rozvoj CŽV), an online music webinar presented how a structured Music Education lesson could depend on the activity concept introduced to pupils in the lower grades of primary schools. The individual steps recommended for Music lessons for pupils of the selected age were presented – from the initial motivation, through the individual components of singing, practising a new song with the subsequent use of various accompaniments – movement accompaniment with playing on the body or multiple objects (for example cups, Boomwhackers, hoops). Instrumental accompaniments on rhythmic and melodic percussion instruments were also performed. There were also cross-curricular connections between the English language and Physical Education. In the final part of the workshop, there was a summary of the activity concept of Music Education in the lower grades of primary school and then a subsequent discussion.
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 13:51