Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem
ŠVANDOVÁ, Tereza. Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem. In Didaktické impulsy 4. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem |
Název česky | Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem |
Název anglicky | Possibilities of supporting pupils with different mother tongues |
Autoři | ŠVANDOVÁ, Tereza. |
Vydání | Didaktické impulsy 4, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Mezinárodní vědecká konference Didaktické impulsy 4, Ostravská univerzita |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Didaktické impulsy 4 |
Klíčová slova anglicky | Didactic impulses 4 |
Změnil | Změnila: Mgr. et Mgr. Tereza Švandová, učo 426146. Změněno: 9. 1. 2022 21:12. |
Anotace |
---|
Příspěvek přinese stručný popis možností podpory dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v českém vzdělávacím systému, primárně v oblasti základního vzdělávání. Jeho podstatná část bude věnována možnostem využití podpůrných patření, úpravy vzdělávacího obsahu či výuky předmětu čeština jako druhý jazyk (ČDJ). Krátce bude zmíněna také novela školského zákona, přicházející v platnost od 1. 9. 2021, a snaha o vysvětlení toho, co vše se s touto podporou mění. Stranou nezůstane ani výčet metodických a výukových materiálů vhodných k využití ve výuce a definice rozdílného pohledu legislativy na pojmy dítě/žák-cizinec a dítě/žák s OMJ. |
Anotace anglicky |
---|
The paper will provide a brief description of the possibilities of supporting children and pupils with different mother tongues in the Czech education system, primarily in the field of basic education. A substantial part of it will be devoted to the possibilities of using supporting measures, modifying the educational content or teaching the subject Czech as a Second Language. The amendment to the Education Act, which came into force on 1st September 2021, and the effort to explain what is changing with this support, will also be briefly mentioned. The list of methodological and teaching materials suitable for use in teaching and the definition of a different view of legislation on the terms child / pupil-foreigner and child / pupil with different tongue will not be left out either. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1596/2020, interní kód MU | Název: Jazyková a literární komunikace IV. (Akronym: JLK4) |
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace IV. |
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 16:24