ŠVANDOVÁ, Tereza. Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem. In Didaktické impulsy 4. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem
Název česky Možnosti podpory žáků s odlišným mateřským jazykem
Název anglicky Possibilities of supporting pupils with different mother tongues
Autoři ŠVANDOVÁ, Tereza.
Vydání Didaktické impulsy 4, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Mezinárodní vědecká konference Didaktické impulsy 4, Ostravská univerzita
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Didaktické impulsy 4
Klíčová slova anglicky Didactic impulses 4
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Tereza Švandová, učo 426146. Změněno: 9. 1. 2022 21:12.
Anotace
Příspěvek přinese stručný popis možností podpory dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v českém vzdělávacím systému, primárně v oblasti základního vzdělávání. Jeho podstatná část bude věnována možnostem využití podpůrných patření, úpravy vzdělávacího obsahu či výuky předmětu čeština jako druhý jazyk (ČDJ). Krátce bude zmíněna také novela školského zákona, přicházející v platnost od 1. 9. 2021, a snaha o vysvětlení toho, co vše se s touto podporou mění. Stranou nezůstane ani výčet metodických a výukových materiálů vhodných k využití ve výuce a definice rozdílného pohledu legislativy na pojmy dítě/žák-cizinec a dítě/žák s OMJ.
Anotace anglicky
The paper will provide a brief description of the possibilities of supporting children and pupils with different mother tongues in the Czech education system, primarily in the field of basic education. A substantial part of it will be devoted to the possibilities of using supporting measures, modifying the educational content or teaching the subject Czech as a Second Language. The amendment to the Education Act, which came into force on 1st September 2021, and the effort to explain what is changing with this support, will also be briefly mentioned. The list of methodological and teaching materials suitable for use in teaching and the definition of a different view of legislation on the terms child / pupil-foreigner and child / pupil with different tongue will not be left out either.
Návaznosti
MUNI/A/1596/2020, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace IV. (Akronym: JLK4)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace IV.
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 16:24