2021
Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory.
BRÜCKNEROVÁ, KarlaZákladní údaje
Originální název
Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory.
Název anglicky
Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 249 s. 2021
Nakladatel
MuniPress
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
ISBN
978-80-210-9914-2
Klíčová slova česky
vzájemné učení, vysoké školství, kombinované studium, vysokoškolská didaktika, kvalitativn výzkum
Klíčová slova anglicky
peer learning, higher education, part-time studies, instructional design in higher education, qualitative research
Změněno: 11. 1. 2022 12:35, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Anotace
V originále
Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.