B 2021

Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory.

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Základní údaje

Originální název

Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory.

Název anglicky

Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities

Vydání

1. vyd. Brno, 249 s. 2021

Nakladatel

MuniPress

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

ISBN

978-80-210-9914-2

Klíčová slova česky

vzájemné učení, vysoké školství, kombinované studium, vysokoškolská didaktika, kvalitativn výzkum

Klíčová slova anglicky

peer learning, higher education, part-time studies, instructional design in higher education, qualitative research
Změněno: 11. 1. 2022 12:35, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.