2021
The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic
ROČEK, Michal, Vladimír JŮVA a Kateřina JAKUBCOVÁZákladní údaje
Originální název
The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic
Název česky
Organizace formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a České republice
Autoři
ROČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí) a Kateřina JAKUBCOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia Sportiva, Masarykova univerzita, 2021, 1802-7679
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/21:00123672
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
vzdělávání trenérů; šerm; trenér šermu; trenérská škola; trenérské projekty
Klíčová slova anglicky
coach education; fencing; fencing coach; coaching school; coaching projects
Štítky
Změněno: 23. 2. 2022 12:04, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.
V originále
The paper deals with formal educational programmes for fencing coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic. Based on a content analysis of mainly curricular documents, we were able to identify and describe similarities and differences in approaches to coach education. They were appa¬rent primarily on the legislative, organisational and content level. The research shows that the road to coaching excellence takes a different length of time in different countries. It is even in sharp contrast to formal licence education of some fencing federations when it comes to a bachelor study programme. Differences were also found in the approach towards the organisation of practical training. The more traditionally designed education of coaches in Hungary and the Czech Republic differed from the education in Great Britain from a philosophical and content point of view, specifically in topics such as the application of soft skills and setting, planning and assessment of goals in coaches’ practice.
Česky
Článek se zabývá programy formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a v České republice. Na základě obsahové analýzy především kurikulárních dokumentů jsme identifikovali a popsali shody a rozdíly v přístupech k trenérskému vzdělávání, a to především z hlediska legislativních, organizačních a obsahových aspektů. Výzkum ukazuje, že cesta k trenérské excelenci trvá v různých zemích různě dlouho. Dokonce je v ostrém kontrastu s formálním licenčním vzděláváním některých šermířských federací, pokud jde o bakalářský studijní program. Rozdíly se objevují také v přístupu k organizaci praktické výuky. Tradičněji koncipované trenérské vzdělávání v Maďarsku a České republice se odlišuje od vzdělávání ve Velké Británii z filozofického i obsahového hlediska, konkrétně v tématech, jako je aplikace měkkých dovedností a dále ve vymezování, plánování a hodnocení cílů v trenérské praxi.
Návaznosti
MUNI/A/1232/2019, interní kód MU |
|