ROČEK, Michal, Vladimír JŮVA a Kateřina JAKUBCOVÁ. The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic. Studia Sportiva. Masarykova univerzita, 2021, roč. 15, č. 2, s. 61-87. ISSN 1802-7679. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/StS2021-2-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic
Název česky Organizace formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a České republice
Autoři ROČEK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí) a Kateřina JAKUBCOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia Sportiva, Masarykova univerzita, 2021, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/21:00123672
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Doi http://dx.doi.org/10.5817/StS2021-2-6
Klíčová slova česky vzdělávání trenérů; šerm; trenér šermu; trenérská škola; trenérské projekty
Klíčová slova anglicky coach education; fencing; fencing coach; coaching school; coaching projects
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Roučová, DiS., učo 169540. Změněno: 23. 2. 2022 12:04.
Anotace
The paper deals with formal educational programmes for fencing coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic. Based on a content analysis of mainly curricular documents, we were able to identify and describe similarities and differences in approaches to coach education. They were appa¬rent primarily on the legislative, organisational and content level. The research shows that the road to coaching excellence takes a different length of time in different countries. It is even in sharp contrast to formal licence education of some fencing federations when it comes to a bachelor study programme. Differences were also found in the approach towards the organisation of practical training. The more traditionally designed education of coaches in Hungary and the Czech Republic differed from the education in Great Britain from a philosophical and content point of view, specifically in topics such as the application of soft skills and setting, planning and assessment of goals in coaches’ practice.
Anotace česky
Článek se zabývá programy formálního vzdělávání trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a v České republice. Na základě obsahové analýzy především kurikulárních dokumentů jsme identifikovali a popsali shody a rozdíly v přístupech k trenérskému vzdělávání, a to především z hlediska legislativních, organizačních a obsahových aspektů. Výzkum ukazuje, že cesta k trenérské excelenci trvá v různých zemích různě dlouho. Dokonce je v ostrém kontrastu s formálním licenčním vzděláváním některých šermířských federací, pokud jde o bakalářský studijní program. Rozdíly se objevují také v přístupu k organizaci praktické výuky. Tradičněji koncipované trenérské vzdělávání v Maďarsku a České republice se odlišuje od vzdělávání ve Velké Británii z filozofického i obsahového hlediska, konkrétně v tématech, jako je aplikace měkkých dovedností a dále ve vymezování, plánování a hodnocení cílů v trenérské praxi.
Návaznosti
MUNI/A/1232/2019, interní kód MUNázev: Komparace formálních vzdělávacích programů trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a České republice (Akronym: KFVP)
Investor: Masarykova univerzita, Komparace formálních vzdělávacích programů trenérů šermu v Maďarsku, Velké Británii a České republice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 07:34